وبلاگ

گرماتاب مدل SL و مشخصات انواع آن

گرماتای لوله ای sl

یکی از وسایل گرمایشی تابشی پرکاربرد در محیط های مختلف، گرماتاب تابشی لوله ای یا گرماتاب مدل SL است. گرماتاب SL، به کمک تولید امواج تابشی و انتقال آن به وسایل و اشیا، محیط را گرم می کند. این دستگاه جهت تولید امواج تابشی و گرم کردن فضا، به جریان برق و گاز شهری نیاز دارد. گرماتاب سری SL، گرمای محیط را به وسیله ترموستات، کنترل می کند. گرماتاب لوله ای SL برای گرم کردن محیط های گلخانه، مرغداری و سایر سالن های بزرگ به کار می رود.‌

استراتژی گرم کردن این وسیله، درست همانند خورشید است‌؛ به گونه ای که اشعه مادون قرمز را پس از تولید، به سطح اجسام تابانده و محیط را به صورت یکنواخت گرم می کند. در ادامه محتوا قصد داریم اطلاعات جامع تری در مورد هیتر تابشی مدل SL در اختیار شما قرار دهیم. برای مشاهده نمونه کارها و سفارش گرماتاب به صفحه گرماتاب در نیکان پارسه مراجعه کنید.

گرماتاب SL چیست؟

با فرا رسیدن سرما تهیه یک وسیله گرمایشی خوب و کارآمد، اهمیت پیدا می کند.‌ در گذشته برای گرم شدن خانه و یا سایر مکان ها، از بخاری های نفتی و گازی استفاده می کردند. با پیشرفت تکنولوژی، انواع بخاری ها کم کم جای خود را به گرماتاب ها دادند. گرماتاب ها به وسیله احتراق سوخت های مختلف، امواج تابشی را تولید و سپس به اجسام موجود در محیط خود منتقل می کنند.

گرماتاب SL چیست؟

گرماتاب SL یکی از پرفروش ترین و کاربردی ترین وسایل گرمایشی هستند که کاربرد گسترده ای دارند. این مدل هیتر تابشی، قابلیت گرم کردن محیط را در کوتاه ترین زمان ممکن داشته؛ از این رو تاثیر مستقیمی در کاهش مصرف سوخت، انرژی و برق دارد. یکی از ویژگی های هیتر تابشی مدل SL تولید گرما بدون دخالت سیال هواست؛

لذا این سیستم از پراکنده شدن آلودگی ها، ذرات ریز معلق موجود در هوا و گرد و غبار، جلوگیری می کند.‌ سیستم گرمایشی تابشی SL در هنگام فعالیت، هیچ گونه سر و صدایی تولید نمی کند و برعکس محیطی گرم، راحت و آرام را فراهم می نماید.

انواع گرماتاب مدل SL

گرماتاب مدل SL نسلی جدید و پیشرفته در ساخت انواع وسایل گرمایشی به شمار می رود که در مدل های مختلفی ساخته می شود. تنوع این مدل از بخاری های تابشی، دست کاربران را برای خرید، باز نگه داشته است. از جمله مدل های پر فروش این نوع گرماتاب، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل 22LS

این نوع هیتر، یکی از مدل های پرفروش گرماتاب بوده که به هیتر تابشی خطی نیز، شهرت دارد. ظرفیت گرمایی در این مدل گرماتاب، 20000 کیلوکالری است. نحوه گرمایش این وسیله با استفاده از امواج تابشی بوده و برای گرم کردن سالن های کم ارتفاع بسیار مناسب است.

  • مدل 35LX

این مدل گرماتاب، برای تولید امواج تابشی به گاز شهری نیاز داشته و از برق تکفاز 220 ولت نیز، استفاده می کند. ظرفیت گرمایی در این دستگاه، 30000 کیلوکالری در ساعت بوده و مناسب برای گرم کردن فضاهای کم ارتفاع است.

 گرماتاب مدل 35LX، این امکان را به کاربران می دهد که محیط گرمایش را به دلخواه انتخاب کنند. این ویژگی تا حد زیادی سبب صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی می شود.

  • مدل 40LXX

این مدل گرماتاب با استفاده برق تکفاز 220 ولت و سوخت گاز شهری، امواج تابشی تولید می کند. ظرفیت گرمایی این گرماتاب، 33400 کیلوکالری در ساعت بوده و جزو گرماتاب های پرفروش است. از گرماتاب مدل  40LXXجهت گرم کردن سالن هایی با ارتفاع کم، استفاده می شود.

مشخصات گرماتاب­ های SL

مشخصات گرماتاب­ های SL


گرماتاب SL در مدل های گوناگونی طراحی می شوند که می توانید مناسب با نوع کاربرد، مناسب ترین آن را انتخاب کنید. مدل های مختلف بخاری تابشی، ظرفیت های گرمایی متنوعی دارند؛ بنابراین قبل از خرید این وسیله، به محیطی که قرار است دستگاه در آنجا قرار بگیرد، توجه داشته باشید. در ادامه شما را با مدل های معروف گرماتاب های تابشی SL آشنا می کنیم:

مدل دستگاه22LS35LX40LXX
طول M8.0212.6212.70
عرض CM29.54646
وزن kg72117118
ظرفیت حرارتی kcal200003000034400
ظرفیت حرارتی KW223540
مصرف گاز طبیعی با فشار 17.82.13.33.8
مصرف گاز طبیعی با فشار 30-501.722.983.2
ارتفاع پیشنهادی برای نصب M3.64.34.3
حداقل فاصله ایمنی زاویه دار CM3.03.63.6
حداقل فاصله ایمنی بالای دستگاهCM505050
حداقل فاصله ایمنی زیر لوله های آتشخوار CM125150210
حداقل فاصله ایمنی کنار دستگاهCM606060
فیوز قطع جریان اضافه A444
برق مصرفی w400 تا 100400 تا 100400 تا 100
جدول مشخصات گرماتاب­ های SL

نحوه عملکرد سیستم گرمایش تابشی لوله ای SL

گرماتاب ها تکنولوژی پیشرفته ای از وسایل گرمایشی هستند که از طریق امواج تابشی، گرما تولید می کنند. گرمای ایجاد شده توسط هیتر تابشی مدل SL همانند نور خورشید و آفتاب است.

قسمت های تشکیل دهنده انواع مختلف گرماتاب، شامل مشعل، لوله آتش خوار، فن مکنده و منعکس کننده است. این وسیله به منظور تولید گرما، مقداری از سوخت مصرفی (گاز مایع یا گاز شهری) را با درصد معینی از هوا ترکیب می کند و در داخل یک لوله توسط مشعل، احتراق می یابد. پس از احتراق، دمای داخل لوله تا ۳۰۰ درجه بیش تر می شود.

در مرحله بعد، منعکس کننده دستگاه، انرژی تابشی موجود در لوله را به قسمت پایینی منتقل کرده و گرمای لازم را فراهم می کند. وظیفه فن مکنده در داخل لوله، ایجاد مکش به منظور حرکت احتراق به قسمت پایینی لوله است‌‌.

گرماتاب لوله ای SL برای احتراق کامل و ایجاد گرما، به هوایی معادل ۱۲ برابر وزن سوخت مصرفی نیاز دارند که از دو راه زیر فراهم می شود:

  • تهویه عمومی سالن در صورت تهویه هوای کافی
  • تعدادی لوله مستقل از خارج از سالن در صورت نبود تهویه کافی

مقایسه گرماتاب مدل SL با دیگر سیستم های گرمایشی

تفاوت های گرماتاب مدل SL

گرماتاب ها نمونه اصلاح شده سیستم های گرمایشی قدیمی هستند؛ بنابراین ایرادات مربوط به سیستم های قدیمی را ندارند. از جمله تفاوت های گرماتاب مدل SL با دیگر سیستم های گرمایشی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش مصرف سوخت

هیترهای تابشی در مدت زمان کوتاهی قادر به گرم کردن یکنواخت محیط هستند، در حالی که سایر سیستم های گرمایشی، در مدت زمان بیش تری می توانند فضا را گرم نمایند. این امر سبب کاهش مصرف سوخت در هیترهای تابشی سری SL می شود.

  • هوای گرم پاکیزه

تولید گرما در گرمایش تابشی برخلاف دیگر سیستم های حرارتی، بدون نیاز به هوا صورت می گیرد، بنابراین از پراکندگی سایر آلاینده ها و ذرات گرد و غبار، جلوگیری می شود.

  • انعطاف پذیری

با استفاده از هیترهای تابشی می توان قسمت مشخصی از محیط را گرم کرد؛ در صورتی که سایر سیستم های گرمایشی قادر به انجام این کار نیستند.

  • گرمای یکنواخت

هیتر مدل SL با تاباندن امواج تابشی به اجسام و اشیا موجود در محیط، گرمای یکنواختی بر فضا حاکم می کند؛ اما سایر وسایل گرمایشی، خود محیط را گرم می نمایند که این امر سبب تمرکز هوای گرم در ارتفاعات و ایجاد گرمایی غیر یکنواخت می شود. از دیگر مزیت های هیتر تابشی مدل SL نسبت به سایر سیستم ها می توان به عدم اشغال فضا، قیمتی مناسب، طول عمر بالا، کاهش مصرف برق و انرژی اشاره کرد.

کاربرد گرماتاب لوله ای مدل SL

از گرماتاب لوله ای مدل SL در مکان های مختلفی استفاده می شود که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم:

کاربرد گرماتاب لوله ای SL

گرماتاب مدل SL برای گلخانه

یکی از مناسب ترین وسایل قابل استفاده برای گرمایش گلخانه ها، گرماتاب های مدل SL است. هیترهای تابشی گلخانه ای، ابتدا گیاه، بعد خاک و ریشه گیاهان و در نهایت کل محیط گلخانه را گرم می کند. نحوه گرمایش هیترهای تابشی، سبب جلوگیری آفت های گیاهی، بیماری های قارچی و باکتریایی و عدم ایجاد شبنم می شود. هم چنین هیترهای تابشی با ایجاد گرمایش بدون دخالت هوا، از انتشار سایر عوامل بیماری زا، مخرب و آلایندگی ها نیز، جلوگیری می کنند.

گرماتاب مدل SL برای دامداری ها و مرغداری ها

استفاده از گرماتاب سری SL در مرغداری و دامداری ها، با ایجاد هوای گرم یکنواخت، پاکیزه و با تهویه مناسب، بستر رشدی مناسبی را برای پرنده ها و دام ها، فراهم می نماید. گرماتاب مرغداری و دامداری ، امواج تابشی خود را از سقف به کف زمین تابانده و سبب گرم شدن پاها و بدن دام ها و پرنده ها می شود.

دام ها نیز، همانند انسان ها موجوداتی خونگرم هستند و جهت زنده ماندن، درجه حرارت داخل بدن آن ها باید تنظیم شود. علاوه بر این، فضای داخل مرغداری و دامداری، باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد که ایجاد گرمایی یکنواخت با تهویه مناسب، با کاربرد هیترهای تابشی میسر می شود.

گرماتاب مدل SL برای سالن های ورزشی و استخرها

استفاده از موتورخانه های مرکزی جهت گرمایش سالن های ورزشی، به صرفه نیست؛ چرا که اغلب سالن های ورزشی غیر دائم هستند. از طرفی در استخرها و سالن های ورزشی، فعالیت های بدنی بسیار زیادی انجام می شود؛

بنابراین نیاز به تهویه پیوسته دارند. گرماتاب های مدل SL، علاوه بر گرمایش سالن ورزشی و استخر به صورت یکنواخت، قادر به تهویه مناسب این فضاها نیز هستند. گرماتاب ها می توانند در ۱۰ الی ۲۰ دقیقه کل سالن را گرم کنند؛ بنابراین سبب صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی می شوند.

گرماتاب مدل SL برای رستوران ها و کافه ها

تامین هوای گرم مورد نیاز رستوران ها و کافه ها در روزهای سرد، همواره یکی از دغدغه های صاحبان رستوران است. گرماتاب ها با ایجاد گرمایی یکنواخت، فضای رستوران ها و کافی شاپ ها را برای مشتریان، لذت بخش می کنند.

از گرماتاب های مدل SL نیز، می توان برای گرمایش رستوران ها و کافی شاپ های سنتی روباز، استفاده کرد.‌ اگه صاحب رستوران و یا کافی شاپ هستید، با استفاده از هیترهای تابشی مدل SL می توانید محیطی گرم و لذت بخش را همراه با کاهش هزینه ها و انرژی، فراهم کنید.

گرماتاب مدل SL برای سالن های صنعتی

تامین گرمای مورد نیاز سالن های صنعتی به منظور آرامش و آسایش کارکنان، از وظایف کارفرما در روزهای سرد سال است. سیستم های گرمایشی تابشی یکی از بهترین و کارآمدترین تجهیزات برای گرم نگه داشتن سالن های صنعتی هستند. کارکنان در محیط های گرم، با تمرکز بیش تری به کارشان می پردازند؛ درنتیجه راندمان کاری بالا می رود.

سیستم های گرمایش تابشی در سالن های صنعتی، انرژی تابشی را به امواج مادون قرمز تبدیل کرده و سپس این امواج را به اجسام، اشیا و سایر المان های موجود در محیط منتقل می کنند. همین موضوع سبب گرم شدن محیط به صورت یکنواخت می شود.

علاوه بر موارد فوق الذکر از گرماتاب های SL می توان در انواع کارخانجات تولیدی، ساختمان های تجاری، ویلاها، بانک ها و سایر فضاهای روباز و بسته استفاده کرد.

کلام اخر

 گرماتاب مدل SL، یکی از کاربردی ترین سری های هیترهای تابشی بوده که در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت های بخاری تابشی می توان به گرم کردن محیط در کوتاه ترین زمان ممکن، کاهش مصرف سوخت و انرژی، صرفه جویی در مصرف برق، دوام و طول عمر بالای دستگاه اشاره کرد‌.

می توانید مدل های مختلف گرماتاب سری SL را با کیفیت ممتاز و قیمتی مناسب از نیکان پارسه تهیه نمایید. تمامی اجناس ارائه شده توسط مجموعه نیکان پارسه، همراه با ضمانت نامه در اختیار مشتریان عزیز قرار می گیرد.

کارشناسان مربوطه در نیکان پارسه، کلیه مراحل مربوط به نصب و راه اندازی گرماتاب را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند. برای آشنایی با محصولات، استعلام قیمت و راهنمای نصب این مدل هیترها، با تیم پشتیبانی مجموعه نیکان پارسه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز دهید

4/5

به اشتراک بگذارید

برچسپ ها

فهرست مطالب

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
فروشگاه
لیست علاقمندی
0 مورد سبد خرید
حساب کاربری من
دریافت مشاوره رایگان

کارشناسان ما در نیکان پارسه به شما کمک می کنند تا بر اساس نوع کارایی و متراژ محل بهترین انتخاب را داشته باشید.