مه پاش نیمه صنعتی

مه پاش نیمه صنعتی دستگاهی بی نظیر برای محیط‌های بزرگ و رو باز

مه پاش نیمه صنعتی
1Semi-industrial fogging system

راه‌اندازی سیستم مه پاش نیمه صنعتی

اگر قصد راه‌اندازی سیستم مه پاش برای متراژهای کمتر از ۵۰ عدد نازل را دارید. پیشنهاد مه پاش صنعت استفاده از مه پاش نیمه صنعتی است.این نوع مه پاش مناسب فضای است که میزان استفاده آن بین ۳ الی ۴ ساعت است و نمی خواهند دائما در روز از دستگاه خود استفاده کنند.

در ادامه به توضیح بیشتر در مورد تفاوت سیستم صنعتی با مدل نیمه صنعتی خواهیم پرداخت.

با کیفیت‌ترین سیستم‌های خنک کننده نیمه صنعتی

اگر در محیط‌های پرورش محصولات کشاورزی و گل و گیاه مانند گلخانه‌ها، کارگاه‌های پرورش قارچ و یا مجموعه‌های پرورش دام و طیور و یا صنایعی مانند نساجی، کاغذ سازی و… فعالیت داشته باشید، متوجه اهمیت یک دستگاه مه پاش نیمه صنعتی در خنک کردن محیط بخصوص در مناطق گرم، خواهید بود.

کاربران و مصرف‌کنندگان سیستم مه افشان نیمه صنعتی،همواره به دنبال خرید دستگاه با کیفیت از مرکزی مطمئن هستند تا بتوانند با خیالی راحت دستگاه را سفارش دهند.

سایت نیکان پارسه یکی از معتبرترین مراکز عرضه کننده با کیفیت‌ترین سیستم‌های خنک کننده نیمه صنعتی است. باید متذکر شویم که قبل از خرید مه پاش نیمه صنعتی، نیاز است برای انتخابی درست، اطلاعاتی درباره این دستگاه داشته باشید.

residential-cooling1-22
مه-پاش-نیمه-صنعتی-1

نکات قبل از خرید مه پاش نیمه صنعتی

نیاز است اطلاعاتی درباره این دستگاه داشته باشید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید. در این صفحه کارشناسان نیکان پارسه اطلاعاتی از انواع سیستم مه ساز نیمه صنعتی، نحوه عملکرد آن‌ها، اجزای یک مه پاش، راهنمای خرید و قیمت مه پاش نیمه صنعتی در اختیار شما قرار داده‌اند.

حال این سوال پیش می آید که سیستم مه ساز نیمه صنعتی چگونه باعث خنک شدن و افزایش رطوبت هوا می شود؟ در اینجا نیاز است برای پاسخ به این سوال، نحوه عملکرد سیستم مه افشان نیمه صنعتی را بررسی کنیم.

ابتدا باید ذکر کنیم که ما نحوه عملکرد کلی این سیستم را بررسی می کنیم و این عملکرد ممکن است برای انواع دستگاه های مه پاش مقداری متفاوت باشد. عملکرد کلی این سیستم به این صورت است که آب توسط پمپ هایی به داخل دستگاه پمپاژ می شود، آب وارد شده توسط اجزا و به شیوه هایی خاص ریز شده و به شکل پودر در می آید. این آب ریز شده از طریق نازل هایی در فضا پخش می شود.

از آنجا که آب پودر شده وزن کمی دارد و سبک است، به صورت مه در هوا پخش می شود. وجود این مه باعث افزایش رطوبت هوا می شود. همچنین ذرات سبک هوا با گرمای محیط برخورد کرده و تبخیر می شوند و به این طریق هوای محیط خنک می شود.

کلیه اجزا و همچنین عملکرد مه پاش های صنعتی و نیمه صنعتی با هم یکسان هستند. هر دوی این سیستم ها با هدف مرطوب کردن و خنک سازی محیط های مختلف صنعتی استفاده می شوند. یکی از تفاوت های این دو سیستم در مدت زمان استفاده از این دستگاه هاست.

بطور کلی مدت زمان استفاده از مه پاش صنعتی بیشتر است. یعنی شما می توانید مدت زمان بیشتری از این دستگاه استفاده کنید. تفاوت دیگر مه پاش صنعتی و نیمه صنعتی در تعداد نازل های استفاده شده در این دستگاه ها است. معمولا تعداد نازل های مه پاش صنعتی بیشتر از نوع نیمه صنعتی است. همچنین نوع و مدل پمپ رطوبت سازهای صنعتی با نیمه صنعتی متفاوت است.

تجربه هوایی مطبوع با سیستم مه پاش نیمه صنعتی

سیستم مه پاش نیمه صنعتی دستگاهی است که در بسیاری از محیط های صنعتی و کارگاهی با هدف خنک کردن محیط و همچنین حفظ رطوبت آن، مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این دستگاه در مناطق گرم بیشتر از سایر مناطق است. البته خنک سازی و حفظ رطوبت تنها هدف استفاده از مه ساز نیمه صنعتی نیست.

از این دستگاه برای تهویه هوای محیط های صنعتی و حذف بوهای نا مطبوع، همچنین کاهش گرد و غبار، سم پاشی کردن در صنعت کشاورزی، دامپروری و پرورش طیور و… استفاده می شود.

Semi-industrial111
Semi-industrial122

چگونگی عملکرد سیستم مه افشان نیمه صنعتی

حال این سوال پیش می آید که سیستم مه ساز نیمه صنعتی چگونه باعث خنک شدن و افزایش رطوبت هوا می شود؟

در اینجا نیاز است برای پاسخ به این سوال، نحوه عملکرد سیستم مه افشان نیمه صنعتی را بررسی کنیم. ابتدا باید ذکر کنیم که ما نحوه عملکرد کلی این سیستم را بررسی می کنیم و این عملکرد ممکن است برای انواع دستگاه های مه پاش مقداری متفاوت باشد.

عملکرد کلی این سیستم به این صورت است که آب توسط پمپ هایی به داخل دستگاه پمپاژ می شود، آب وارد شده توسط اجزا و به شیوه هایی خاص ریز شده و به شکل پودر در می آید. این آب ریز شده از طریق نازل هایی در فضا پخش می شود. از آنجا که آب پودر شده وزن کمی دارد و سبک است، به صورت مه در هوا پخش می شود. وجود این مه باعث افزایش رطوبت هوا می شود. همچنین ذرات سبک هوا با گرمای محیط برخورد کرده و تبخیر می شوند و به این طریق هوای محیط خنک می شود.

دسته بندی مه پاش نیمه صنعتی از نظر تکنولوژی ساخت آن

بطورکلی مه پاش های نیمه صنعتی از نظر تکنولوژی ساخت به سه نوع مختلف دسته بندی می شوند. در همه مدل های این مه سازها، اساس کار یکی است. یعنی قطرات آب به ذرات ریز و پودری تبدیل می-شوند و در نهایت توسط نازل هایی به صورت مه در هوا پخش می شوند. اما در هریک از آن ها روند انجام این فرایند و اجزای انجام آن، با هم متفاوت است. شما می توانید سه مدل سیستم مختلف مه سازنیمه صنعتی را با کیفیت بالا از سایت نیکان پارسه سفارش دهید. در زیر سه مدل مختلف مه پاش یا سیستم کاهش دمای محیط نیمه صنعتی را معرفی کرده ایم.

مه پاش خطی نازلی ساده ترین نوع مه ساز است. در این مدل خنک کننده آب به صورت متراکم و پرفشار توسط یک موتور قوی و پمپ ها از طریق شیلنگ هایی به سر نازل منتقل می شود. نازل دارای خروجی های بسیار ریزی است که آب را به ذرات بسیار ریز و سبکی تبدیل کرده و به صورت مه در محیط پخش می کند. این نوع دستگاه رطوبت ساز نیمه صنعتی برای استفاده در محیط های سرباز بسیار مناسب است. مه پاش خطی نازلی بطور گسترده برای سم پاشی محصولات کشاورزی و همچنین سم-پاشی محیط های پرورش دام و طیور، مورد استفاده قرار می گیرد.

در مه ساز دیسکی یا پروانه‌‌ای از یک فن بسیار قوی و پر سرعت برای ریز کردن و پودر شدن آب استفاده می‌شود. از این سیستم علاوه بر خنک کردن و رطوبت سازی برای سم پاشی کشاورزی و پرورش دام و طیور، صنعت فوم سازی، صنعت کود حیوانی سازی و حذف گرد و غبار محیط های مختلف صنعتی استفاده می شود. مزیت این نوع مه ساز این است که دارای شناوری است که در صورت کمبود آب، منبع را به شکل خودکار از آب پر می کند. این کار توسط باز کردن شیرهای ورودی انجام می شود.

در این نوع رطوبت ساز پودر شدن آب توسط امواج التراسونیک یا فراصوت انجام می شود. ایجاد این امواج درون منبع آب دستگاه توسط پیزوسرامیک ها انجام می شود. در اثر برخود امواج پر قدرت فراصوت، آب به شکل پودر در می آید. مه پاش های التراسونیک پر قدرت ترین نوع مه پاش هستند و توانایی ایجاد رطوبت بالایی دارند. همچنین قدرت خنک کنندگی آن ها هم بالاتر است. بنابراین در صنایعی که به رطوبت بالا نیاز است مانند صنعت نساجی، پرورش قارچ، گلخانه‌های پرورش گل‌های طبیعی و… استفاده می‌شود.

Check mark1

گلخانه

Check mark1

دامداری

Check mark1

گاوداری

Check mark1

صنایع چوب

Check mark1

مرغداری

Check mark1

نساجی

Check mark1

کاغذ سازی

Check mark1

سالن ورزشی

Check mark1

فروشگاه

Check mark1

سردخانه

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، مه سازها از نظر تکنولوژی ساخت دارای سه مدل مختلف هستند. یک دسته‌بندی دیگر که معمولا برای این سیستم انجام می‌شود، دسته بندی مه پاش‌ها بر اساس کاربرد و محیطی است که در آن استفاده می‌شوند. مه سازها از این نظر به انواع زیر دسته‌بندی می‌شوند:

انواع سیستم های مه پاش نیمه صنعتی از نظر کاربرد

استفاده از دستگاه مه پاش نیمه صنعتی چه مزایایی دارد؟

مه پاش نیمه صنعتی از جمله سیستم‌های پرکاربرد برای صنایعی است که نیاز به رطوبت و خنک سازی هوا در متراژ بالا دارند. هزینه‌ای که بابت خرید این دستگاه می‌پردازید، در برابر مزایایی که دارد، بسیار نا چیز است. بنابراین بسیاری از صنایع به استفاده از این دستگاه رطوبت ساز نیمه صنعتی روی آورده‌اند. از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مه پاش نیمه صنعتی نیکان پارسه

مه پاش نیمه صنعتی و اجزای آن را بیشتر بشناسیم

عملیات پودر کردن و رساندن آب به نازل و پخش آن به صورت مه در سیستم‌های خنک کننده نیمه صنعتی توسط اجزای مختلف این دستگاه انجام می‌شود. بطور کلی یک سیستم خنک کننده شامل اجزا و بخش‌های زیر است:

فیلتر آب مه پاش

فیلتر آب

از ورود ذرات گرد و غبار و املاح آب به لوله های انتقال آب و نازل جلوگیری می کند

Anti-drip system1

سیستم ضد
























چکه

از چکه کردن و خیس شدن محیط در هنگام کار با سیستم آب رسانی جلوگیری می کند.

Pressure-relief-valve1

شیر تنظیم























فشار

شیر تنظیم فشار با کنترل فشار آب، میزان رطوبت را برای هر محیطی کنترل می کند.

Temperature-and-humidity-meter1

رطوبت






















سنج



میزان رطوبت و خنک سازی سیستم کاهش دمای محیط صنعتی را کنترل می کند.

Stiff1

سختی گیر

برای جلوگیری از وجود هرگونه املاح و در اصطلاح سختی در آب دستگاه بکار می رود

پمپ مه پاش

پمپ

وظیفه انتقال آب با فشار زیاد از منبع به نازل مه پاش را به عهده دارد.

Nozzle-base-and-fittings1

پایه نازل

این بخش از مه پاش، وظیفه نگهداری نازل را در محل های مورد نظر برعهده دارد.

control1

برد کنترل

به منظور خاموش و روشن کردن اتوماتیک مه پاش مورد استفاده قرار می گیرد.

نازل مه پاش

نازل

وظیفه پخش آب ریز شده یا پودری را به صورت مه به عهده دارند.

شیلنگ پرفشار مه پاش

شیلنگ

آب پرفشار از منبع توسط شیلنگ های مخصوصی به نازل منتقل می شود.

تعمیر و نگهداری صحیح از سیستم مه پاش نیمه صنعتی

از مهم‌ترین نکات استفاده از سیستم خنک کننده محیط صنعتی یا همان مه پاش مانند هر دستگاه صنعتی دیگری، تعمیر و نگهداری درست از آن است. در واقع با نگهداری درست و تعمیر به موقع ایرادات به وجود آمده، می‌توان علاوه‌بر بالا بردن عمر مفید دستگاه، راندمان دستگاه را هم بالا برد. از جمله نکات مربوط به نگهداری مه ساز، تعویض به موقع فیلترها، تمیز کردن لوله‌ها و شیلنگ‌های رسوب گرفته و کثیف دستگاه، جلوگیری از یخ زدن اجزای دستگاه مانند لوله‌ها است. همچنین باید مرتب دما و میزان رطوبت دستگاه را کنترل کرد.

مه پاش نیمه صنعتی نیکان پارسه
مه پاش نیمه صنعتی نیکان پارسه

آنچه باید قیمت دستگاه مه پاش نیمه صنعتی بدانیم

قیمت دستگاه مه پاش نیمه صنعتی متاثر از پارامترهایی همچون نوع دستگاه مه ساز، قدرت دستگاه، برند دستگاه است. بنابراین با توجه به نوع دستگاه مورد نیاز شما برای کاربرد موردنظرتان قیمت دستگاه متفاوت است. بعلاوه نوسانات ارزی بازار هم باعث نوسان قیمت رطوبت ساز نیمه صنعتی مانند دیگر کالاها شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق سیستم مه افشان نیمه صنعتی با کارشناسان نیکان پارسه تماس بگیرید. توصیه ما به شما خریداران مه ساز این است که کیفیت را برای خرید دستگاه مه پاش ارزان نیمه صنعتی نکنید.

نحوه خرید دستگاه مه پاش نیمه صنعتی از سایت نیکان پارسه

برای خرید مه پاش نیمه صنعتی از نیکان پارسه به سایت این مجموعه مراجعه کنید و پس از مشاهده انواع مه پاش‌های موجود این سایت، محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب مه پاش مورد نظر خود، برای دریافت عکس‌های بیشتر و فیلم از دستگاه، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. در صورت تایید دستگاه می‌توانید سفارش خود را نهایی کنید.

نحوه ارسال دستگاه مه پاش نیمه صنعتی

ارسال دستگاه مه پاش نیمه صنعتی برای خریداران تهران توسط پیک خود نیکان پارسه و یا اسنپ باکس انجام می‌شود. اما اگر برای شهرستان ارسال توسط باربری‌های معتبر انجام می‌شود و دستگاه در سلامت کامل به شما تحویل داده خواهد شد. توجه کنید که در هر صورت هزینه ارسال به عهده مشتری می‌باشد.

چگونه می‌توان مه پاش نیمه صنعتی مناسب کاربرد خود انتخاب کرد؟

اگر مشتری خرید دستگاه مه پاش نیمه صنعتی هستید و می‌خواهید دستگاه مناسبی برای کاربردتان بخرید، نیاز است که انواع دستگاه‌ها را بشناسید تا بتوانید تشخیص دهید کدام دستگاه مناسب کاربردتان است. به عنوان مثال هر کاربردی میزان رطوبت و دمای خاصی را نیاز دارد. در این مقاله کارشناسان نیکان پارسه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده‌اند. در صورت داشتن هرگونه سوال و نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید با پشتیبانی نیکان پارسه تماس بگیرید.

از ما مشاوره رایگان بخواهید